-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3515 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

براي رجوع و ارتباط با علماي حكيم و كارشناس، چگونه آنها را شناسايي كنيم؟

انسان از دو راه ميتواند دانشمندان با تقوا را بشناسد:

1. در صورتي كه فرد اهل تشخيص بوده ارتباط با عالم از نزديك امكانپذير باشد، با مدتي همراهي و معاشرت با وي، و شركت در مجالس تدريس و مواعظ او ميتوان درجة علمي و تقوايي او را به دست آورد، چنانچه ارتباط از نزديك امكان نداشته باشد از راه مطالعه كتب و آثار وي نيز ميتوان او را شناخت.

2. از راه پرسش از افراد خُبره و مطّلع، كه اين راه براي بيشتر مردم بهترين روش شناسايي علماي عامل و با تقوا است، همان گونه كه براي مراجعه به طبيبان حاذق و متخصّص اغلب از راه پرسش آنها را ميشناسيم; هم چنين براي مراجعه به علماي حكيم كه طبيبان روحي ميباشند، نيز بايد از اين شيوه بهره گرفت. قرآن در اين باره ميفرمايد: وما اَرسَلنا مِن قَبلِكَ اِلاّرِجالاًنوحي اِلَيهِم فَس ?‹َلوا اَهلَ الذِّكرِ اِن كُنتُم لا تَعلَمون;(نحل،43) اگر نميدانيد از ]اهل ذكر[آگاهان و مطلعين سؤال كنيد. گرچه مصداق روشن اهل ذكر، براساس روايات متعددي كه از پيشوايان دين رسيده، امامان معصوم: هستند، لكن آيه شريفه، مطلق است، و همه آگاهان در زمينههاي گوناگون را شامل ميشود. به عقيده بعضي از مفسران; آية فوق، بيانگر يك اصل اساسي اسلامي، در تمام زمينههاي زندگي مادي و معنوي است، و به همه مسلمانان تأكيد ميكند كه آن چه نميدانند، از اهل اطلاع بپرسند.( تفسيرنمونه،آية...مكارمشيرازيوديگران،ج،ص،نشردارالكتبالاسلاميه.)

بنابراين، براي شناسايي علما و مراجع، بايد از افراد آگاه كه به خوبي آنها را ميشناسند، و از درجات علمي و معنوي آنها مطلعند،بهره گرفت. هم چنين ارتباط با علما نيز چندان مشكل نيست درِ خانة مراجع و علما، اغلب به روي مردم گشوده است و انسان در ساعاتي مشخّص ميتواند با آنها ديدار كند و از نزديك با آنها گفتوگو داشته باشد; چنانچه از راه مكاتبه با دفاتر و يا خود آنان نيز، اين ارتباط ممكن است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.